Publicat de: peregrinprinlume | Decembrie 29, 2011

NAVODARI – „Orasul unde soarele saruta marea”

Orasul Navodari este situat în zona centrala a judetului Constanta, pe malul de sud al lacului Tasaul si pe istmul dintre acesta si lacul Siutghiol. Este un oras micut, cochet cu o populatie de aproximativ 30000 de locuitori.

In saptamana dinaintea Craciunului am fost intr-o delegatie de 5 zile in orasul Navodari. Nu am fost prea incantat de plecarea la Navodari iarna, mai ales ca orasul este cunoscut ca o statiune foarte frumoasa vara ,conform sloganului Primariei Navodari : Orasul Navodari –  ” Orasul unde soarele saruta marea”; http://www.primaria-navodari.ro, asa ca am facut si eu ce am putut, plaja la dinti. Insa cand am ajuns acolo si am avut primul contact cu orasul, deja perspectiva asupra delegatiei s-a schimbat.

Inca de la inceput cautand Centrul Medical din Navodari unde trebuia sa montez  un aparat modern de rxdiagnostic, am nimerit in centrul orasului unde m-au impresionat multimea de stegulete ale Romaniei, etalate pe stalpii de lumina.

Tot in centru se gasesc o multime de statui foarte bine realizate reprezentand animalute: lei, elefanti, foci, sirene, delfini…, inconjurate de banci cu copertine deasupra (ca sa te fereasca vara de arsita soarelui).

In fata Caminului Cultural se gasesc 2 lei care strajuiesc intrarea, iar pe lateral o statuie uriasa ce reprezinta un pescar care sta intr-o barca si are in mana un navod (simbolizand probabil ocupatia de baza a populatiei).

Un alt lucru care m-a impresionat este caldura cu care am fost primiti de oamenii din oras, incepand cu cei de la pensiune, precum si cei la care am lucrat. Desi aici traiesc mai multe nationalitati: romani, turci, tatari, lipoveni totusi intre ei exista pace, armonie si intelegere. Multumiti de lucrul de calitate pe care noi l-am prestat (ca intotdeauna), am fost invitati seara la un bors lipovenesc la ceaun (specialitatea casei, dar preparat de un roman) si un vin alb sec de la o podgorie renumita din Dobrogea. A fost un bors si un peste deosebit cum nu am mancat nicioadata.

Seara am plecat sa vizitam orasul, care si de data asta impresiona prin numarul mare de beculete colorate care erau puse prin copaci si pe cladiri. Tot aici am mancat la restaurantul Ciresica, un restaurant curat, cochet si cu mancare de calitate.

Se remarca prin constructia lor Biserica Sf. Paraschiva (Sf Paraschiva este ocrotitoarea orasului) si moscheea musulmana cu un minaret. (Locul de unde imanul sau preotul cheama credinciosii la rugaciune, vezi articolul despre Istanbul)

P.S. Orasul Navodari este un oras frumos, curat, primitor cu strainii,bine gospodarit si in continua dezvoltare, asa ca nu veti regreta daca il veti vizita (mai ales vara). Cu prima ocazie am sa ma intorc la vara aici ca sa petrec cateva zile.

In incheiere pentru ca suntem la sfarsitul unui an si inceputul altuia, rog pe bunul Dumnezeu sa ne binecuvinteze tara si poporul nostru cu tot ce avem de trebuinta, atat material cat si spiritual.

LA MULTI ANI! si GOD BLESS YOU – ROMANIA

Anunțuri

Responses

1. […] zile din luna m-au gasit in zona orasului Navodari, asa ca am mers sa vizitez si plaja de la Vadu, situata in zona invecinata satului Corbu. Plaja […]