Publicat de: peregrinprinlume | Aprilie 12, 2012

Carpatii Orientali: Giurgeu, Hasmas, Ciuc, Harghita, Baraolt, Ciucas, Siriu – partea 2

Dupa cum v-am promis voi continua sa va descriu si cealalta parte din acest circuit. Multumesc la toti pentru comentariile, aprecierile si incurajarile voastre fie pe mail, fie prin viu grai, fie pe blog.

Asadar sa continuam periplul nostru prin Carpatii Orientali…. (voi pune din nou poza cu harta ca sa putem vedea traseul impreuna)

Sambata la pranz am plecat catre statiunea Baile Tusnad, o statiune unde am fost prima data in copilarie si care mi- a lasat o placuta amintire.

De atunci nu am mai trecut decat  fugitiv, neoprind decat sa ma aprovizionez cu cateva sticle cu apa minerala de la borviz (apa de la mama ei!). Nu pot uita ospitalitatea familiilor de unguri care m-au primit bine si in copilarie si acuma si deasemenea mancarea tare buna pe care am mancat-o la pensiune.

mamaliguta cu branza, smantana si ou…….

Statiunea Baile Tusnad mai este numita si „Perla Transilvaniei”, asa cum orasul Sinaia este numit „Perla Carpatilor”.

Ca asezare geografica se afla pe versantul vestic al muntelui Ciomatu si este situata la 656 metrii altitudine in defileul Oltului, inconjurat de paduri de foioase, cu un aer bogat in ioni negativi. Prin mijlocul statiunii trece raul Olt. Muntele Ciomatu este un munte vulcanic si aici se gaseste lacul Sf. Ana, singurul lac vulcanic din Romania. Aici au loc emanatii de CO2 si se gasesc izvoare de apa minerala, fapt care a dus la practicarea tratamentelor terapeutice. 2 dintre izvoare au fost captate si se gasesc in spatele hotelului Tusnad, astfel incat oricine poate sa ia apa minerala gratis. Alte izvoare au fost captate pentru tratament, iar in munti se gases multe izvoare de apa minerala care nu sunt captate.

Statiunea este un nod turistic important, de aici plecand o multime de trasee montane.

Ne-am cazat seara la hanul secuiesc  si am hotarat sa mergem spre lacul Sfanta Ana (punctul principal de atractie al statiunii).

Din pacate ne-a prins intunericul pana am urcat la lac cu masina si cei 2 km pana la lac i-am facut pe jos printr-un intuneric bezna. Desi stiam ca drumul este periculos datorita ursilor, totusi ne-am aventurat toti 4 spre lac. Sincer am avut emotii puternice toti gandindu-ne ca daca ne intalnim cu Mos Martin am dat de belea. Dar Dumnezeu a avut mila de noi si nu sa intamplat nimic, asa ca la 21:30 eram la bariera langa masina, fara incidente.

Lacul Sfanta Ana noaptea…

La intoarcere am avut ocazia sa ne intalnim cu coloana de credinciosi catolici care serbau Pastele.A doua zi ploua torential asa ca nu am mai putut sa vizitam si Lacul Ciucas si statiunea asa cum am fi dorit, asa ca am plecat spre casa trecand prin Brasov si apoi pe DN1 A prin Sacele pentru a ajunge la Cheia.

Am observat de cate ori am trecut, chiar si la sfarsit de weekend ca drumul de la Brasov la Ploiesti pe Cheia este apropae gol, soferii preferand sa mearga pana la Comarnic bara la bara pe Dn1, nestiind poate  ca acest drum  este de o frumuesete deosebita si merita facut. De aceea va sfatuiesc daca sunteti in zona Brasov si veniti spre Bucuresti luati drumul pe Cheia si nu ve-ti regreta.

La intrarea pe traseu printe munti in loclitate Baba Runca se poate vedea un baraj artificial cu o cadere foarte frumoasa de apa.

Mai departe la 8 km inainte de Cheia se intalneste statiunea Valea Berii foarte faina mai ales vara cand oamneii vin cu cortul si cu rulota ca sa campeze la poalele muntilor Ciucas. Nu trebuie uitat tot aici si Muntele Rosu (traseu superb care merita vazut).

https://plus.google.com/photos/113219070299913693478/albums/5710066319959287393   (poze mai vechi)

Mergand mai departe ajungi la o statie de transmisie prin satelit care face legatura dintre Oceanul Atlantic si Pacific. Acesata este situata pe partea dreapta intr-un intrand. Aici se gasesc cateva antene parabolice de cate 32 metrii diametru, niste „palarii” imense care comunica cu satelitii.

Trecand prin mjlocul statiunii Cheia ai parte de un peisaj frumos si de niste pensiuni foarte bune la raportul calitate/pret.

Mai departe la intrarea in comuna Maneciu Pamanteni ai privelistea deosebita a barajului de pamant de 75 metrii inaltat pe raul Teleajan  si a lacului care are reflexe de culoarea verde.

Traseul a continuat prin orasul Valeni deMunte la casa memoriala Nicolae Iorga siapoi spre capitala.

Asadar nu ocoliti drumul pe Cheia ca nu aveti de ce sa regretati.

P.S. Pentru ca suntem in Saptamana Mare si se apropie sfintele sarbatori de Pasti care ne aduc aminte de moartea si invierea Mantuitorului pentru a ne ierta pacatele noastre, doresc ca Dumnezeu sa ne binecuvinteze pe toti cu prosperitate, sanatate, cu un trai mai bun si cu posibilitatea de a merge impreuna cu cei dragi sa ne cunoastem tara.

HRISTOS A INVIAT!

Anunțuri

Responses

1. […] https://peregrinprinlume.com/2012/04/12/carpatii-orientalii-giurgeu-hasmas-ciuc-harghita-baraolt-ciuc… […]

Apreciază

2. […] Statiunea Cheia este o statiune montana frumoasa aflata in depresiunea Cheia la poalele Muntior Ciucas, la confluenta raurilor Teleajan si Tampa. Mai multe detalii despre ce se poate vizita la Cheia se pot afla la: https://peregrinprinlume.com/2012/04/12/carpatii-orientalii-giurgeu-hasmas-ciuc-harghita-baraolt-ciuc… […]

3. Minunat traseu și descrierea lui. În adolescență am fost într-un circuit cu masina, împreună cu părinții și am fost și la Tușnad de unde mi-au rămas multe impresii plăcute. Toate cele bune !

4. […]  https://peregrinprinlume.com/2012/04/12/carpatii-orientalii-giurgeu-hasmas-ciuc-harghita-baraolt-ciuc… […]